Vakkundig schadeherstel

1 • Melden van uw schade

Voor het melden van uw schade heeft u in ieder geval de volgende papieren nodig: een geldig rijbewijs, kentekenbewijzen (Deel 1a en 1b), groene kaart (en een Europees schadeformulier).

Een medewerker van Ursems neemt alle informatie met betrekking tot deze papieren met u door waarna er een afspraak wordt gemaakt. Uw voertuig met schade kan uiteraard door Ursems worden opgehaald. Tijdens de afspraak legt de schademanager de schade aan uw auto vast en maakt hier altijd digitale foto's van. Op deze manier wordt duidelijk wat de omvang van de schade is, hoelang de reparatie ongeveer gaat duren en of er eventueel onderdelen besteld moeten worden. Hierna kunt u formeel opdracht geven tot reparatie van uw voertuig.

2 • Schadeafhandeling met verzekeringsmaatschappij

Zodra u opdracht heeft gegeven tot reparatie wordt er een officieel schaderapport opgesteld. In dit schaderapport wordt in samenwerking met de betalende partij de kosten afgestemd. De betalende partij kunt u zelf of de verzekeringsmaatschappij zijn. Mocht het de tweede optie betreffen stuurt Ursems de digitale foto's naar uw verzekeringsmaatschappij. Er kan eventueel een onafhankelijk rapport worden opgesteld door een schade-expert. Wanneer alle partijen over een zijn gekomen begint Ursems met het herstel van de schade.

3 • Plaatwerk en demontage

Ursems pleit voor de beste en meest voordelige oplossing voor het herstel van uw schade. Het herstel proces begint altijd met het demonteren van de beschadigde onderdelen van uw voertuig. De beschadigde onderdelen en plaatwerken worden vervangen en/of uitgedeukt. Bij kunststofonderdelen wordt gekeken of herstel mogelijk is en anders vervangen. Niet alle beschadigde plaatdelen zullen opnieuw gespoten moeten worden, uitdeuken is wanneer mogelijk een goed alternatief.

4 • Chassis en wielophanging

Eventuele beschadiging aan de wielophanging of het chassis vraagt om het opnieuw richten en uitlijnen van deze onderdelen. Uiteraard worden eerst alle beschadigde onderdelen vervangen en/of gerepareerd. De maatvoering voor het uitlijnen en richten wordt op de apparatuur afgestemd met de door de fabrikant opgegeven waarden.

5 • Voorbewerking en spuiten

Na al het herstel werk wordt de auto voorbewerkt om vervolgens naar de spuiterij te gaan. Tijdens de voorbewerking worden alle nieuwe en herstelde onderdelen passend gemaakt en afgewerkt met een roestwerende grondlak. Voordat uw voertuig de spuitcabine ingaat worden alle niet te spuiten onderdelen afgeplakt. Er wordt vervolgens zorgvuldig een nieuwe laklaag op de betreffende onderdelen aangebracht. Daarna laten we de lak op de meest ideale temperatuur drogen voor het beste resultaat. Door goede afstemming met de lakfabrikant wordt altijd de originele en beste kwaliteit lak gebruikt.

6 • Afwerking en aflevering

Na al het herstel- en spuitwerk wordt de auto weer opgebouwd in zijn originele staat. Uw voertuig krijgt vervolgens een laatste technische eindcontrole om te zien of het aan de officiële eisen voldoet. Hiermee voldoet uw voertuig automatisch aan de garantie voorwaarden voor de toekomst. De schademanager neemt contact met u op en spreekt af wanneer u het voertuig kunt ophalen of waar en wanneer de auto moet worden afgeleverd. Alle uitgevoerde werkzaamheden worden, als u daar behoefte aan heeft, door de schademanager met u besproken. Mocht u daarna tóch nog vragen of opmerkingen hebben schroom dan niet en bel of mail ons.